English
Sažetak
Predmet istraživanja ovog rada jeste ekonometrijsko ispitivanje uticaja dohotka na izdatke odnosno na tražnju za
turističkim paket aranžmanima domaćinstava u Srbiji. Cilj rada jeste da se na osnovu alternativnih funkcionalnih formi
Engelovih krivih i iz njih izvedenih elasticiteta kvantifikuje uticaj dohotka na izdatke domaćinstava za turističke paket
aranžmane u zemlji i u inostranstvu. Polazna istraživačka hipoteza jeste da sa porastom dohotka domaćinstva učešće izdataka
za turističke aranžmane u ukupnim izdacima domaćinstava u Srbiji ostaje približno nepromenjeno. Kao izvori podataka
korišćene su Ankete o potrošnji domaćinstava u Srbiji koje su sprovođene svake godine, počev od 2006. (do 2019. godine).
Na osnovu različitih funkcionalnih formi Engelovih krivih ocenjeni su parametri uticaja dohotka
na izdatke za paket aranžmane, a zatim su na osnovu reprezentativnih funkcionalnih formi ocenjeni dohodni elasticiteti.
Pored uticaja dohotka ispitivan je uticaj kvalitativnih karakteristika domaćinstava i posebno nosioca domaćinstava na izdatke
za turističke aranžmane. Uz pomoć odgovarajućih statističkih testova dokazana je osnovna istraživačka hipoteza i
kvantifikovan uticaj socio-ekonomskih i demografskih karakteristika domaćinsta na tražnju za turističkim paket
aranžmanima.

