Upravljanje menadžerskim stresom u funkciji upravljanja ljudima kao element marketing strategije

  • Branislav Radnović
  • Vladana Radnović

Sažetak


Svaka uslužna organizacija koja posluje u turbulentnim tržišnim okolnostima mora imati uspešnu marketing strategiju. Uspešna marketing strategija podrazumeva pravilno upravljanje svim elementima marketing miksa: uslužnim paketom, cenom, kanalima distribucije, promocijom, procesom usluživanja, uslužnim ambijentom i ljudima. Ljudi, odnosno u prvom redu zaposleni unutar organizacije su jedan od elemenata kojem se mora posvetiti adekvatna pažnja prilikom koncipiranja i realizacije marketing strategije. Danas, adekvatno upravljanje zaposlenima mora da podrazumeva i kvalitetno upravljanje menadžerskim stresom. Preduslov kvalitetnog upravljanja menadžerskim stresom je uspešno identifikovanje izvora menadžerskog stresa. Cilj ovog rada je da pokaže značaj pravilnog i blagovremenog identifikovanja izvora menadžerskog stresa. U radu je predstavljeno sprovedeno naučno istraživanje zasnovano na metodu koji je univerzalan za sve vrste organizacija, bez obzira na njihov tip i delatnost, kako bi se pravilno identifikovali izvori menadžerskog stresa i definisalo adekvatno upravljanje istim, u funkciji upravljanja ljudima kao elementom marketing strategije. Istraživanje je vršeno putem ankete, na uzorku od  100 zaposlenih, u okviru 13 organizacija na teritoriji Srbije. Rezultati ankete su pokazali da su najznačajniji izvori menadžerskog stresa: participacija u donošenju odluka, proces selekcije, zarada i pritisak vremena i rokova. Stoga date su preporuke za usmeravanje identifikovanih izvora menadžerskog stresa u pravcu uspešnog upravljanja ljudima, kao elementom marketing strategije.

Reference

Andrejević, A. & Grubor, A. (2007). Menadžment događaja. Faculty of Business in Service, Sremska Kamenica.

Andrejević, A. & Radnović, V. (2010). Uticaj eksternih faktora na menadžerski stres u organizacijama. the magazine “Poslovna ekonomija” for business economics, entrepreneurship and finance, issue 1/2010, Sremska Kamenica, page 175-187.

Andrejević, A. & Radnović, V. (2011). Uticaj internih faktora na menadžerski stres u organizacijama“. the magazine “Poslovna ekonomija” for business economics, entrepreneurship and finance, issue 1/2011, Sremska Kamenica, 2011, page 375-394.

Ikač, N. (2005). Menadžment ljudskih resursa (MLJR). University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Novi Sad.

Ilić, M. & Radnović, B. (2010). Implementacija marketing koncepta u poslovnoj praksi domaćih banaka, sa posebnim osvrtom na Vojvođansku banku ad Novi Sad. the magazine “Bankarstvo”, Association of Serbian Banks, page 44-56.

Kotler, P., Wong, V., Saunders, J. & Armstrong, G. (2007). Principles of Marketing. the fourth European edition, Mate, Zagreb

Mihailović, D. & Borovnjak, A. (2008). Menadžerski stres. Faculty of Organizational Sciences, Belgrade

Pržulj, Ž. (2011). Menadžment ljudskih resursa. Educons University, Sremska Kamenica

Radnović, B. (2013). Marketing usluga. Faculty of Business Economics, Educons University, Novi Sad – Sremska Kamenica

Vujić, D. (2009). Menadžment ljudskih resursa i kvalitet. Prometej, Novi Sad

Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Faculty of Economics in Belgrade, Belgrade

Objavljeno
2013/07/11
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak