ИГРЕ ПРЕТВАРАЊА, ФАНТАЗИЈЕ И КРЕАТИВНИ ПРОЦЕСИ КОД ДЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА
Sažetak
Рад говори о значају утицаја игре претварања и фантазије на креативне, когнитивне процесе, емоционалну повезаност и грађење односа са другима. Како би се уочила креативност, когнитивни, афективни и интерперсонални односи у раду се анализирају игре претварања и фантазије. Анализом наративних прича дечје игре уочено је дивергентно мишљење, флексибилност стварности, флуидност и оригиналност идеја, симболизам, фантазија, неукалупљивост и интекелтуална иницијатива које утичу на стваралаштво и бољу припремљеност детета за нове животне ситуације. У раду се указује на важност стварања услова за развијање игре претварања и фантазије од стране одраслог. Резултати истичу колика је важност развијања праксе подршке дечјој игри за оснаживање креативности, когнитивних процеса, емоција и односа који се граде међу учесницима у игри.
Reference
Harris P. (2002). The work of the imagination. Infant and Child Development 11.278-287.
Hoffmann, J. Russ, S. (2011). Pretend play, creativity and emotion regulation in children processes. Pshilogy of Aesthetics creativity and the arts
Hoffmann, J. Russ, S. (2012). Pretend play, creativity and emotion reagulation in children, Pshilogy of Aesthetics creativity and the arts, 6 (2).175-184.
Jovičić, N. (2019). Dečja igra i razvoj stvaralačkih sposobnost darovitih. Filozofski fakultet. Univerzitet u Novom Sadu
Klarin, M. (2017). Psihologija dečje igre. Sveučilište u Zadru.
Krnjaja Ž.(2010). Igra i stvaralaštvo otvoreni vaspitni sistem: šta ih povezuje? Nastava i vaspitanje 59 (2). 264-277
Krnjaja, Ž. (2012a). Igra kao susret: koautorski prostor u zajedničkoj igri dece i odraslih. Еtnoantopološki problemi, 7 (1). 251-267
Krnjaja, Ž.(2012b). Igra na ranim uzrastima. U A. Baucal (ur.), Standradi za razvoj i učenje dece ranih uzrasta u Srbiji (str.113-132). Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu i UNICEF.
Russ, S. Wallace, C.E. (2013). Pretend play and creative processes. American Journal od play. 6 (1). 136-148
