Odnos između organizacione klime i efektivnosti menadžmenta
Sažetak
Predmet ovog istraživanja predstavlja povezanost efektivnosti menadžmenta privrednih organizacija Vojvodine sa kreativnom organizacionom klimom.Shodno tome, naučni cilj nešeg istraživanja je provera jednog od najšire korišćenih modela merenja efektivnosti menadžmenta – Baldridžovog modela, na kojem se zasniva sistem podsticanja kvalitata menadžmenta u SAD. Problem ovog istraživanja možemo formulisati pitanjima: Može li se u savremenim tržišnim okolnostima menadžment preduzeća u AP Vojvodini, oblikovanim prema tradicionalnom tejlorističkom modelu proisteklom iz ranih etapa razvoja kapitalizma, smatrati efektivnim? Ključni nalaz ovog istraživanja može se iskazati sledećim zaključkom: u uzorku posmatranih organizacija nivo organizacione kreativnosti je na nultom nivou. Ideje i ponašanja svojstvena kreativnoj organizacionoj klimi tek se rađaju (prosečna ocena nivoa kreativnosti koju su dali svi anketirani ispitanici je 0,396, a medijana je 0,428). U nastojanju da se ovaj nalaz konkretizuje, preduzeta je analiza povezanosti grupišućih varijabli organizacione kreativnosti sa potencijalnim faktorskim varijablama organizacione kreativnosti.
Reference
Baker, K., & Branch, K. M. (2002). Concepts underlying organizational effectiveness: Trends in the organizationand management science literature. Management Benchmark Study. USA: Office of Planning & Analysis.
Department of Energy Baldrige National Quality Program. (2002). Malcolm Baldrige national quality award 1990 winner: Federal Express Corporation. Retreived June 25, 2005 from http://www.quality.nist.gov/FederalExpress_90.htm
Dessler, G., (2008). Framework for Human Resource Management, A, 5/E, Florida International University Publisher: PrenticeHall Copyright: 2009
Kotter, J., (1996). Leading Change, Boston: Harvard Business School press.
Kotter, J., Heskett, J., (1992). Corporate Culture and Performance, New York, The Free Press
Lorsch, Jay W. (2012). The Future of Boards: Meeting the Governance Challenges of the Twenty-First Century. Boston, MA: Harvard Business Review Press.
Morgan, G., (1997). Images of Organization, Sage Publications, London.
Quinn, R. E., (1988). The Competing Values Model: Redefining Organizational Effectiveness and Change. Beyond Rational management: Mastering the Paradoxes and Competing Demands of High Performance, San Francisko, CA: Jossey-Bass
Wilson, Thomas A., (2003). Innovative Reward Systems for the Changing Workplace, Library of Congress Publication Data
